241 Kişiyi Kaybettiren Uçak Kazasında Kara Kutu Kayıtları Şok Edici Detaylar Ortaya Çıktı!

Hindistan'da 241 kişinin yaşamını yitirdiği Air India kazasında kaptan pilotun son sözleri kara kutuda kaydedildi. Yardımcı pilotun "Neden yakıtı kestin?" sorusu üzerine, motorlara yakıt akışının kaptan tarafından manuel olarak durdurulmuş olabileceği öne sürülüyor. Anahtarların kazara kapandığı ise teknik olarak mümkün görülmüyor.

241 Kişiyi Kaybettiren Uçak Kazasında Kara Kutu Kayıtları Şok Edici Detaylar Ortaya Çıktı!

Hindistan'da geçtiğimiz ay gerçekleşen Air India Flight 171 kazasında 241 kişinin yaşamını yitirmesi üzerine yapılan soruşturmada dikkat çekici veriler gün yüzüne çıkıyor. Kaza anına ilişkin kokpitteki gelişmeler, kara kutu kayıtlarına yansıdı. Bu kayıtlara göre, kaptan pilot Sumeet Sabharwal, kalkıştan hemen önce yardımcı pilot Clive Kunder’a "Uçak senin" diyerek kontrolü devretmiş. Kısa bir süre sonra ise motorlara giden yakıt akışı kesildi. Olayla ilgili mevcut göstergeler, bu kritik hareketin kaptan tarafından gerçekleştirilmiş olabileceğini düşündürüyor.

KALKIŞTAN 30 SANİYE SONRAKİ FELAKET

Ahmedabad'dan havalanan uçak, 13:38’de havalandıktan yaklaşık 30 saniye içinde motor gücünü kaybederek yerleşim alanına düştü. Bu trajik olayda, aralarında yerde bulunan 19 kişi de dahil olmak üzere toplamda 241 kişinin canı yitirirken, yalnızca bir yolcu kazadan kurtulmayı başardı. Soruşturma çerçevesinde incelenen kara kutu verileri, kazanın sebepleri hakkında önemli şüpheleri beraberinde getirdi.

YARDIMCI PİLOTUN ŞAŞKINA DÖNÜŞÜ: NEDEN MOTORLARI KAPATTIN?

İtalyan basınından Corriere della Sera, kokpit ses kayıtlarına ulaştığını iddia eden iki Batılı uzman tarafından aktarılan bilgilere göre, kayıtlar, uçağın düşmesinden dakikalar önce yardımcı pilot Clive Kunder’ın kaptana "Neden motorları kapattın?" diye sürekli olarak soru sorduğunu ortaya koyuyor. Kayıtlarda, bu soruya "Ben yapmadım" şeklinde belirsiz bir yanıt verildiği, ancak aynı sorunun birkaç saniye içinde tekrar tekrar yöneltildiği ifade ediliyor.

YAKIT AKIŞI MUHTEMELEN MANUEL OLARAK KESİLDİ

Kaza sonrasında yayınlanan ilk rapor, uçağın motorlarına yakıt sağlayan iki anahtarın, kalkışın hemen ardından "çalıştır" (run) konumundan "kesme" (cutoff) konumuna geçtiğini belirtti. Ancak bu önemli değişikliğin nasıl gerçekleştiği, yani manuel mi yoksa teknik bir arıza sonucu mu olduğu netleşmedi.

Reuters’a konuşan bir kaynak, mevcut kokpit verilerinin yakıt akışının kaptan pilot tarafından kesildiği ihtimalini kuvvetlendirdiğini dile getirdi.

KİLİTLİ SİSTEM UYARISI: HATALA KAPANMASI MÜMKÜN DEĞİL

Raporun bir diğer ilginç noktası ise, yakıt kontrol anahtarlarının "kilitli sistem" ile tasarlanmış olması. Bu sistem, anahtarların uçuş esnasında kazara veya yanlışlıkla kapatılmasını engellemeyi hedefliyor. Ancak, bu mekanizmanın aktif olup olmadığı konusunda teknik bir değerlendirme henüz bulunmuyor.

Wall Street Journal’a görüş veren uzmanlar, kazanın gerçekleştiği anda uçağın kontrolünün yardımcı pilota ait olduğunu ve onun yakıt sistemine müdahale etme olasılığının düşük olduğunu vurguladı. Ancak kaptanın kontrolü devretmiş olması, onun için hareket özgürlüğü doğurduğu ve bu sebeple bu müdahaleyi gerçekleştirmiş olabileceği düşünülüyor.

SORUŞTURMA DERİNLEŞİYOR

Hindistan Sivil Havacılık Otoritesi’ne bağlı Uçak Kazalarını Araştırma Bürosu (AAIB), soruşturmayı sürdürmeye devam ediyor. Bununla birlikte, kara kutu verilerine başka ülkelerden de yetkililer ve bağımsız analiz ekipleri ulaşım sağladı. Kokpit ses kayıtlarının tamamı henüz kamuoyuna açıklanmadı.

Bu tür bir müdahalenin, uçak kazaları tarihindeki nadir bir durum olması sebebiyle soruşturmanın seyrini etkileyebilir. Soruşturma tamamlandığında, kaptan pilotun potansiyel ihmali ya da kasıtlı davranışlarının hukuki süreçte merkezi bir konumda olacağı bekleniyor.