Ulaştırma Bakanı Uraloğlu'ndan Heyecan Verici Açıklama: Taşımacılıkta Yenilikçi Dönem Başlıyor!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’ye yönelik düzenli yük tren seferlerinin Çin’in Çongçing ve Çengdu şehirlerinden başladığını duyurdu. İlk iki tren 9 Temmuz’da hareket etti ve bu seferler, Çin’den Orta Asya ile Hazar üzerinden Türkiye’ye ulaşarak Avrupa’ya devam edecek.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 9 Temmuz tarihinde Türkiye’ye doğru yola çıkan ilk iki yük treninin, Çin'in Çongçing ve Çengdu şehirlerinden düzenli seferler gerçekleştirilmesi çerçevesinde olduğunu açıkladı. Uraloğlu, yayımladığı yazılı açıklamada bu trenlerin Orta Koridor üzerindeki taşımacılığın yeni bir çağını başlattığını ifade etti.

Uraloğlu, geçmişte çeşitli deneme seferlerinin yanı sıra, 9 Temmuz'da Çin'in Çongçing ve Çengdu şehirlerinden başlatılan düzenli tren seferlerinin önemli bir aşamaya geldiğini vurguladı. Şunları ekledi:
“Bu trenler, Türkiye’nin Orta Koridor üzerindeki lojistik hedeflerinin somut bir yansımasıdır. Trenler, Çin sınırları içinde yaklaşık 3.500 kilometre mesafe katettikten sonra Orta Asya, Hazar Geçidi ve Türkiye aracılığıyla Avrupa’ya ulaşacak. Her bir tren, toplamda 2 bin ton yük taşıma kapasitesine sahiptir. Her iki tren de Kazakistan sınırını geçti.”

Uraloğlu, Pasifik Eurasia ile Çin Devlet Demiryolları arasında imzalanan Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’ndaki anlaşmanın, Türkiye'yi Avrupa-Asya lojistik ağı içinde merkezi bir konuma taşıdığını belirtti.
Ayrıca, Türkiye’nin ulaştırma ve haberleşme altyapısına son 23 yılda yaklaşık 300 milyar doları aşkın yatırım yapıldığını dile getiren Uraloğlu, “2002 yılında demir yolu uzunluğumuz 11 bin kilometre civarındayken, bu süre zarfında yüksek hızlı tren ve hızlı tren hatları da dahil olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre daha ekleyerek demir yolu ağımızı 13 bin 919 kilometreye çıkardık. Orta Koridor’un hayata geçişini sağlayan ulusal demir yolu ağımız, bu trenlerin Avrupa’ya ulaşmasını sorunsuz bir şekilde destekleyecektir.” şeklinde değerlendirmede bulundu.

YILDA 1000 TREN HEDEFİYLE YOLA ÇIKILDI
Uraloğlu, Türkiye ve Çin arasındaki taşımacılıkla ilgili yapılan görüşmelerin, ortak fizibilite çalışmaları ve altyapı incelemeleri neticesinde ulaşılan bu aşamaların önemine değindi.
Pekin’de mayıs ayında gerçekleştirilen görüşmeler ve İstanbul'da düzenlenen Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’nun işbirliğini ileri taşıyıcı nitelikte olduğunu ifade eden Uraloğlu, şu sözleri dile getirdi:

“Her yıl 1000 tren hedefi doğrultusunda, Türkiye merkezli ve Avrupa ile Çin arasında kesintisiz bir lojistik akış sağlanması amaçlanıyor. Bu süreç yalnızca taşımacılığı değil, aynı zamanda ülkemizin jeostratejik güven adası rolünü de pekiştiren bir adım niteliğindedir. Hem bölgesel hem de küresel ticarette alternatif güzergâhlar sunarak, kriz anlarında bile tedarik zincirlerimizi devam ettirme yeteneğimizi güçlendiriyoruz. Kalkınma Yolu Projesi ile birlikte, Türkiye’nin taşımacılık, enerji ve dijital ağlar açısından son yılların en önemli lojistik altyapısı olan Orta Koridor'u, başta Çin olmak üzere güzergah üzerindeki Asya ve Avrupa ülkeleriyle işbirliklerimizi geliştirerek daha da ileriye taşımayı hedefliyoruz.”