Tesla Model Y'nin Türkiye'ye Gelişi Neden Ertelendi? Uzmanından Şok Açıklama!
Otomotiv sektörü uzmanı Hakan Doğu, Türkiye'de "bulunmayan" Tesla Model Y'lerin arka planını açıkladı. Doğu, Berlin fabrikasının tam kapasiteyle çalıştığını ve 38 ülkeye ihracat yaptığını belirtti. "Türkiye'ye sınırlı miktarda gelmesi ve kârlı ülkelere öncelik verilmesi doğal" dedi.

Türkiye'de, her gün bilgisayar başında Tesla Model Y almak için sırada bekleyen binlerce kişinin moralini bozacak bir açıklama, otomotiv sektörünün deneyimli isimlerinden olan Renault Türkiye'nin eski CEO'su Hakan Doğu'dan geldi. Doğu, Tesla'nın Berlin'deki fabrikasının üretim ve satış durumunu değerlendirerek, Türkiye'nin neden yeterli miktarda araç almadığını açıklığa kavuşturdu.
TAM KAPASİTE İLE ÜRETİM, HER ARAÇ ANINDA SATILIYOR
Hakan Doğu'nun değerlendirmelerine dayanan verilere göre, Tesla'nın Almanya'daki Giga Berlin fabrikası, haftada 5.000 adetlik sürdürülebilir maksimum üretim kapasitesine ulaşmış durumda. Bu fabrikada üretilen her bir araç, üretim hattından inmeye bile fırsat bulamadan satılmakta. Fabrika, Türkiye dahil toplam 38 farklı ülkeye ihracat yapıyor.
HAKAN DOĞU NEDENLERİ AÇIKLADI: "GIDIM GIDIM GELMESİ NORMAL"
Bu bilgiler doğrultusunda bir yorumda bulunan Hakan Doğu, Türkiye'deki Tesla kıtlığının nedeninin artık netleştiğini ifade etti. Doğu, durumu üç ana başlık altında topladı:
- 38 Ülkeye İhracat: "Tesla’nın üretim kapasitesine dair aldığım bilgiye göre, her hafta 5.000 araç üretimi yapılmakta ve bu araçlar Türkiye dahil 38 ülkeye ihraç ediliyor. Dolayısıyla buraya da gıdım gıdım gelmesi bekleniyor."
- Türkiye "38 Ülkeden Biri": "Fabrikadaki satış ekibi, 38 ülkeye odaklandığı için Türkiye’ye de bu ülkelerden biri olarak bakıyor."
- Kârlılık Önceliği: "Ayrıca, Türkiye’ye çok uygun fiyatlarla satış yaptıkları için, kârlılık açısından daha iyi pazarlara öncelik vermeleri anlaşılabilir."
Hakan Doğu, sözlerini, "Bilgisayar başında Tesla bekleyen arkadaşlara duyurulur" diyerek, Türkiye'deki tüketicilerin beklentilerini bu gerçekler doğrultusunda yeniden gözden geçirmeleri gerektiğini vurguladı. Bu analiz, Türkiye'deki Tesla talebinin yüksek olmasına rağmen, küresel üretim ve kârlılık stratejileri nedeniyle sınırlı sayıda aracın ülkeye geldiğini ortaya koyuyor.