Huawei'nin Yeni Aito M8 BEV'si Tanıtıldı! 705 KM Menzil ve 100 kWh Batarya ile Göz Dolduruyor!
Aito M8 BEV, beş ve altı koltuklu alternatifleriyle kullanıcıların beğenisine sunulacak; 100 kWh CATL batarya paketi ile CLTC verilerine göre 705 km menzil sağlayacak.

Huawei'nin Seres Group ile oluşturduğu ortak marka Aito, SUV segmentindeki rekabet gücünü artırmak için yeni bir adım atıyor. Geçtiğimiz dönemde uzun menzilli hibrit (EREV) versiyonunu tanıttığı M8 modelinin tamamen elektrikli versiyonunu (BEV) piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Aito M8 BEV, Ağustos ayından itibaren Çin pazarında raflardaki yerini alacak ve sınıfındaki rekabeti daha da kızıştıracak.
BEŞ VE ALTILI KOLTUK SEÇENEKLERİYLE SUNULACAK
Aito'nun BEV portföyünde önemli bir yere sahip olan M8 BEV, tıpkı EREV versiyonunda olduğu gibi hem beş hem de altı koltuk seçeneğiyle kullanıcıların beğenisine sunulacak. Uzunluğu 5190 mm, genişliği 1999 mm ve yüksekliği 1795 mm olan bu araç, 3105 mm'lik dingil mesafesi ile ferah bir iç alan sunacak.
CATL BATARYA VE 705 KİLOMETRE CLTC MENZİLİ
M8 BEV, Huawei'nin yüksek voltajlı Giant Whale 800V platformu üzerinde geliştirilmiş olacak. Araç, Çinli batarya üreticisi CATL'nin 100 kWh’lik batarya paketi ile güçlendirilecek. Bu yapı sayesinde, araç, Çin’in CLTC test standartlarına göre 705 kilometreye kadar menzil sunma kapasitesine sahip. Bu özellik, birçok elektrikli SUV ile karşılaştırıldığında dikkate değer bir rekabet avantajı sağlıyor.
LIDAR VE RADAR DESTEKLİ GELİŞMİŞ SÜRÜŞ YARDIMCILARI
Aito M8 BEV, menzilinin yanı sıra yüksek teknolojik donanımları ile de dikkat çekiyor. Araçta,
Huawei'ye ait 192 kanallı ana LiDAR,
Yüksek hassasiyetli geri bakan katı hal LiDAR,
Beş adet 4D milimetre dalga radarı mevcut.
Bu donanımlar, aktif güvenlik sistemleri, otonom sürüş desteği ve akıllı park assist gibi özelliklerin hayata geçirilmesini sağlıyor. M8 BEV, sürücüsüne hem güvenli hem de konforlu bir sürüş deneyimi sunmayı vaat ediyor.
BAGAJ HACMİNDE SINIFININ LİDERİ OLACAK
Aito, M8 BEV'in geniş bagaj hacmini önemli bir satış avantajı olarak öne çıkarıyor. Özellikle Onvo L90 gibi rakiplerin "yüksek bagaj hacmi" vaatlerine karşılık veren bu alan, aile odaklı kullanıcıları hedefleyen bir tasarım anlayışını yansıtıyor.
EREV VERSİYONU BEKLENMEDEN FAZLA İLGİ GÖRDÜ
Aito’nun M8 EREV modeli, 16 Nisan'da tanıtıldığında 359 bin 800 RMB (yaklaşık 50 bin 150 dolar) başlangıç fiyatıyla piyasaya girdi. EREV versiyonu, 36 kWh ve 52 kWh kapasiteli batarya seçenekleriyle sunuluyor. Elektrikli menzil opsiyonları ise 161 km, 235 km ve 240 km olarak sıralanıyor; benzinli menzil eklenmesi durumunda toplamda 1.526 kilometreye kadar menzil elde edilebiliyor.
M8 EREV, kısa bir süre içerisinde büyük bir talep gördü. Huawei’nin 21 Mayıs’ta paylaştığı verilere göre, bu model lansmanından sonraki 34 gün içinde 80 binden fazla ön sipariş aldı. Huawei Tüketici İş Grubu Başkanı Richard Yu, Haziran ayında 20 binden fazla teslimat gerçekleştirildiğini ve M8’in 400 bin yuan fiyat sınıfında satış rekortmeni olduğunu belirtti.
LI AUTO VE ONVO REKABETE HAZIRLANIYOR
Aito, M8 BEV modelini piyasaya sürmeye hazırlanırken, rakip firmalarda da yeni gelişmeler yaşanıyor. Li Auto, tamamen elektrikli ilk SUV modeli olan Li i8’i 29 Temmuz'da tanıtacak ve ön satışları 17 Temmuz'da başlayacak. Ayrıca, Nio'nun alt markası Onvo, L90 modelini ay sonuna doğru piyasaya sürecek. L90, 85 kWh batarya paketi ile 279 bin 900 RMB (yaklaşık 39 bin dolar) başlangıç fiyatı ile kullanıcıların karşısına çıkacak.
ULTRA UZUN MENZİL, SESSİZLİK VE EKONOMİK MALİYET VAADİ
Huawei yöneticisi Richard Yu, Aito M8 BEV'nin yalnızca performansı açısından değil, aynı zamanda sessizliği, düşük sahip olma maliyeti ve konforuyla da dikkat çekici olacağını dile getirdi. Yu, bu modelin özellikle aile kullanıcıları için cazip bir alternatif sunacağını vurguladı.