BYD Sürücüsünden Çarpıcı İtiraz! Köpeğe Çarptı, Araba Yok Oldu!

Sıfır km aldığı BYD marka otomobiliyle bir köpeğe çarparak aracını kullanılamaz hale getiren bir vatandaşın, "Yedek parça yok, ne zaman gelir bilmiyorum" sözleri Türkiye otomotiv sektöründeki sıkıntıları gün yüzüne çıkardı. Otomotiv uzmanı Turgut Yüksekdağ, "Servis bulmak artık zorlaşacak, bu daha başlangıç" diyerek tehlikeye dikkat çekti.

BYD Sürücüsünden Çarpıcı İtiraz! Köpeğe Çarptı, Araba Yok Oldu!

Son günlerde Türkiye pazarına hızlı bir şekilde adım atan Çin merkezli otomotiv şirketi BYD, bu defa bir kaza ve akabindeki servis sorunları ile gündeme geldi. Yeni satın aldığı aracıyla bir köpeğe çarpan şoförün paylaştığı hasarlı araç görüntüleri ve yaşadığı zorluklar, sosyal medya platformlarında geniş bir yankı uyandırdı.

VATANDAŞLARIN TEPKİSİ: "PARÇA TAKİBİ YAPAN BİR SİSTEM BİLE YOK"

Aracının ön kısmının tamamen tahrip olduğu fotoğrafı sosyal medyada paylaşan mağdur sürücü, yaşadığı sorunları şu çarpıcı ifadelerle dile getirdi:

"Köpeğe çarptıktan sonra aracım bu hale geldi. Hiçbir parçası elime geçmedi. Servis, parçanın gelişinin 2 ay ila 4 ay arasında sürebileceğini ve parçanın takibini üstlenecek bir sistemlerinin bile olmadığını söylüyor. Ayrıca, airbag sensörünün montaj yerinden kopup boşta kaldığını da gözlemledim."

Söz konusu paylaşım, yeni markaların satış sonrası hizmet ve yedek parça teminindeki eksikliklerini bir kez daha gözler önüne serdi.

UZMANLARDAKİ ENDİŞE: "OTOMOBİL SATIN ALMAK DEĞİL, SERVİS BULMAK LÜKS HALE GELECEK"

Bir bireysel olay gibi görünen bu durumun daha derin bir sorunu gün yüzüne çıkardığını belirten deneyimli otomotiv uzmanı Turgut Yüksekdağ, durumu genel bir kriz olarak nitelendirdi. Yüksekdağ, otomobil satışlarının rekor seviyelere ulaşmasına rağmen servis altyapısının bu talebe ayak uyduramadığını vurguladı:

"Otomobil satışlarından beklenen başarıya rağmen, servis altyapısı, yedek parça tedariği ve ehliyetli teknisyen sayısı aynı hızla artmıyor," dedi ve durumu çarpıcı rakamlarla özetledi:

1.2 Milyon Satışa Karşı %3 Servis Artışı: 2024 yılında Türkiye'de yaklaşık 1,2 milyon yeni otomobil satılması beklenirken, yetkili servis sayısındaki artışın yalnızca %3'te kalması dikkat çekiyor.

Yetişmiş Personel Eksikliği: Servislerde çalıştırılacak kalifiye ve eğitimli personelin sayısı oldukça yetersiz kalmakta.

Parça Tedarik Sorunları: Özellikle kazalar sonucu yapılan onarımlarda yedek parça bulmak giderek daha da çetin hale geliyor.

Turgut Yüksekdağ da bu durumun sürdürebilir olmadığını, bu konudaki endişelerini uzun zamandır dile getirdiğini belirterek, "Satış sonrası hizmetlerin büyümemesi halinde, otomobil almak değil, servis bulmak lüks hale gelecek. Üzücü bir şekilde bu tür haberlerin daha sık gündeme geleceğini öngörüyorum," diyerek gelecekte karşılaşılabilecek zavallı durumların sinyalini verdi.